Sekaligus dalam Menyembuhkan Tekak Digambarkan - Punca dan Rawatan

Sekaligus dalam Menyembuhkan Tekak Digambarkan - Punca dan Rawatan

Adakah anda masih ingat perasaan apabila anda ditanya soalan yang anda tidak dapat menjawab atau apabila anda benar-benar takut? Anda juga mungkin merasa perasaan tercekik yang sama apabila anda sedang berusaha keras untuk mengawal menangis. Sekaligus di tekak biasanya perasaan yang berlalu dicetuskan akibat keadaan tertekan secara tiba-tiba. Sekaligus dalam masalah tekak kadang-kadang boleh mengambil masa yang lama untuk lulus. Ini adalah apabila ia disebut sebagai penyakit. Ia adalah penting untuk memahami sebab-sebab untuk mencari penawar untuk ketulan di tekak.

Gastro Esophageal Reflux Penyakit atau GERD adalah istilah yang tepat perubatan yang digunakan untuk keadaan ketulan di tekak. Tidak dinafikan, ia adalah masalah fizikal, tetapi pakar-pakar kesihatan telah menemui banyak sebab psikologi di belakangnya.

- Kesedihan yang berlebihan
- Kejutan secara tiba-tiba
- Kebimbangan
- Tahap tekanan
- Tangisan
- Serangan panik

Puncanya mungkin berbeza dengan setiap kes dan juga dari mengubati. Antara sebab-sebab fizikal biasa yang boleh mencetuskan ketumbuhan itu di tekak disenaraikan di bawah.

- Tertekan otot tekak
- Sista Berkembang
- Membangunkan Tumor
- Mengetatkan otot vokal
- Berat badan berlebihan
- Jangkitan bakteria
- Kerosakan pada lapisan mukosa

Mendiagnosis sekaligus dalam masalah tekak

Diagnosis yang betul adalah sangat penting dalam mana-mana penyakit. Oleh itu, sebelum memilih apa-apa langkah pemulihan untuk merawat ketulan di tekak, ia adalah penting untuk mencari punca sebenar masalah ini dengan bantuan diagnosis. Ia juga boleh membantu anda mengambil bantuan perubatan yang tepat untuk menyembuhkan sekaligus di tekak.

Sekaligus dalam mengubati tekak - sebab-sebab psikologi

Kadang-kadang, sebab-sebab psikologi lebih bertanggungjawab untuk masalah seperti ketulan di tekak. Mereka yang tertakluk kepada kebimbangan atau sebarang masalah berkaitan stres membangunkan tekanan pada otot tekak. Pada masa tekanan atau kebimbangan, bekalan oksigen biasa untuk pelbagai bahagian badan terganggu yang menghalang irama pernafasan yang menyebabkan perasaan chocking di tekak. Jika doktor anda diagnosis sebab sekaligus menjadi psikologi, anda perlu untuk merawat sebab pertama untuk mengubati ketumbuhan itu di tekak. Untuk kebimbangan dan masalah tekanan yang berkaitan, terdapat banyak teknik relaksasi yang bekerja keajaiban untuk mengurangkan tekanan. Antara teknik bersantai dibincangkan di bawah.

Sekaligus dalam mengubati tekak - sebab-sebab fizikal

Jika bengkak dalam tekak tinggal lebih lama daripada tempoh biasa, bantuan perubatan adalah satu-satunya jalan keluar dari ini. Jumpa doktor anda sebagai anak yang mungkin untuk mengetahui penyelesaian perubatan sebab dan paus untuk itu. Jika tanda-tanda yang berkaitan dengan sebab-sebab fizikal adalah penting untuk merawat punca juga.

- Meditasi adalah benar-benar berkesan dalam menyediakan bersantai dan menenangkan otot tegang.

- Kawalan Pernafasan dalam serangan panik.

- Ambil bantuan ahli terapi untuk menangani tekanan.

- Terapi Urut berkesan dalam menenangkan sakit otot.

- Luangkan masa dalam alam semula jadi.

- Minum teh chamomile kerana ia mendakwa berehat minda.

- Gunakan minyak aromaterapi penting untuk bertenang dan terdiri.

Kadang-kadang, sekaligus di tekak adalah disebabkan oleh gabungan kedua-dua sebab-sebab psikologi dan fizikal. Terdapat prosedur rawatan untuk merawat masalah ini. Al anda perlukan adalah untuk melawat doktor yang boleh mendiagnosis sebab dan mencadangkan anda yang betul ubat untuk sekaligus dalam mengubati tekak atau prosedur rawatan yang lain. Jika masalah anda mengekalkan lebih daripada tiga hari, ia adalah dinasihatkan untuk berjumpa dengan doktor anda dan ikut nasihat beliau.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar