10 Minit ke Sihat Anda Tanpa Menggunakan Latihan

10 Minit ke Sihat Anda Tanpa Menggunakan Latihan

Latihan perkataan boleh bunyi menakutkan bagi sesetengah orang. Apa yang ramai orang tidak faham adalah bahawa terdapat banyak cara untuk menjadi lebih sihat tanpa senaman. Percaya atau tidak ia hanya memerlukan 10 minit sehari untuk mencipta yang lebih sihat lebih bahagia anda. Ketahui 3 teknik untuk anda bermula.

Pernafasan

Ramai di antara kita melalui kehidupan tidak bernafas dengan betul. Hasilnya ialah, badan anda menjadi dirompak oksigen yang diperlukan untuk memulihkan rasa tenaga dan kemudaan. Pernafasan yang lemah boleh menyebabkan kelesuan, jantung dan penyakit pernafasan dan otot lemah atau kaku. Belajar teknik pernafasan dalam akan memberikan anda lebih tenaga dan menyediakan lebih banyak oksigen ke darah dan organ-organ penting yang lain. Teknik pernafasan yang mendalam juga boleh membantu dengan kecergasan mental.

Meditasi

Meditasi adalah cara yang baik untuk menambah tahun kepada kehidupan anda dan membawa kembali kemudaan di dalam. Walaupun doktor Barat pada hari ini menetapkan meditasi untuk banyak pesakit mereka yang sedang mencari satu cara untuk mengurangkan tekanan dan berehat. Terdapat banyak jenis meditasi di luar sana. Meditasi berpandu adalah yang paling mudah untuk memulakan dengan. A meditasi berpandu membantu otak anda untuk memberi tumpuan dan mengajar anda bagaimana untuk menggambarkan.

Makanan mentah

Makan satu makanan mentah setiap kali waktu makan juga akan meletakkan anda di jalan raya untuk menjadi lebih sihat. Makanan mentah adalah makanan yang tidak dimasak seperti buah-buahan, sayur-sayuran dan kacang. Apabila makanan dimasak mereka kehilangan banyak nutrien yang diperlukan oleh badan kita. Makan satu makanan mentah dengan setiap hidangan boleh meletakkan yang amat diperlukan nutrisi ke dalam badan anda.

Senaman pernafasan, meditasi, dan makan makanan mentah adalah cara-cara untuk mewujudkan sihat anda tanpa menggunakan senaman. Setiap salah satu daripada teknik-teknik ini juga boleh membantu anda menurunkan berat badan. Anda akan mula merasakan keputusan dalam hanya beberapa minggu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar