Apa Kisah Tentang Kunyit dan kencing Tract Jangkitan?

Apa Kisah Tentang Kunyit dan kencing Tract Jangkitan?

Sesuatu yang statistik memberi kesan kepada lebih ramai lelaki berbanding wanita jenis ini jangkitan, sering dipendekkan kepada UTI kini mempunyai sekutu baru. Kunyit rempah herba dan jangkitan kencing adalah bedfellows pelik sebab-sebab.

Apa yang menyebabkan UTI adalah yang paling mungkin untuk diketahui oleh orang-orang yang mempunyai keadaan. Bagi mereka yang tidak melakukannya pada dasarnya jangkitan seperti namanya.

Ia disebabkan oleh bakteria yang hidup di dalam uretra, yang terletak di pintu masuk ke saluran kencing. Kadang-kadang bakteria boleh terus menjangkiti organ-organ lain seperti buah pinggang dan pundi kencing. Jika badan itu memperkatakan bakteria dengan betul maka tidak ada gejala, tetapi jika tidak, maka jangkitan boleh berlaku. Orang yang paling dalam bahaya jika ini berlaku adalah wanita hamil, pesakit kencing manis dan orang yang lebih tua.

Membantu atau relief boleh berada di tangan dengan kunyit, denda, kaya serbuk kuning. Ia adalah satu perasa masakan biasa digunakan dalam serbuk kari tetapi ia warisan sebagai herba penyembuhan adalah amat penting di sini. Asalnya ditemui di India Ia telah lama digunakan untuk beberapa penyakit dan menjadi sebahagian daripada cerita rakyat India, ritual dan adat pada masa itu.

Malah pada hari ini segar, aplikasi perubatan baru sedang diperiksa di mana tumbuhan ini membuktikan berfaedah. Sebagai contoh, dalam kunyit dan jangkitan saluran kencing, ia memainkan peranannya dalam proses rawatan yang berkesan dan secara semulajadi.

Nasib baik terdapat banyak produk yang mempunyai ekstrak kunyit sebagai makanan tambahan yang berdiri sendiri, atau digabungkan dalam satu yang juga mempunyai vitamin dan mineral. Penjagaan perlu diambil dalam memilih salah satu yang mempunyai peratusan tertinggi ekstrak, ideal 95%, bebas dari sebarang bahan tambahan tiruan dan berkualiti tertinggi.

Masa melakukan yang berbaloi seperti yang anda tahu anda mendapat nilai terbaik untuk wang dan jika pembekal anda pergi sejauh yang menawarkan jaminan wang kembali, keputusan anda patut menjadi lebih mudah untuk membuat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar