Akar kunyit Adakah Lebih dari Hanya Spice yang

Akar kunyit Adakah Lebih dari Hanya Spice yang

Bahawa rempah mencari kuning digunakan dalam serbuk kari adalah lebih daripada perasa dapur. Banyak kajian perubatan telah menemui pelbagai manfaat kesihatan. Maka apakah mereka betul-betul?

Sebelum kita masuk ke dalam beberapa daripada banyak penyakit yang dilaporkan dan keadaan perubatan yang telah melihat rangsangan yang positif apabila menggunakan akar kunyit, atau sememangnya ekstrak, di sini hanya ringkas, sejarah pasu.

Catatan sejarah menunjukkan bahawa ia mungkin berasal dari sub benua India hampir 2,000 tahun yang lalu. Ketika itu ia adalah penggunaan utama adalah sebagai pewarna untuk pakaian warna. Pada masa itu, herba dan rempah telah digunakan ubat-ubatan dan pengetahuan mereka mengenai tumbuh-tumbuhan dan kuasa penyembuhan adalah mengagumkan. Apabila orang Cina purba mula menggunakannya dalam sekitar 700 AD yang telah ditetapkan untuk perkara seperti pembersihan dan detoksifikasi badan ditambah dalam melegakan kesakitan dan penyembuhan luka.

Hari ini kita menikmati semula banyak aspek berfaedah pelbagai jenis tumbuh-tumbuhan dan herba. Hanya memandang sekali imbas melalui data pada akar kunyit hari ini menghasilkan sebutan ia membantu dalam contoh berikut.

Penghidap diabetes telah melaporkan pengurangan dalam tahap gula dalam darah. Kajian neurologi telah mengaitkan kepada membantu pesakit Alzheimer meningkatkan fungsi kognitif mereka. Hasil daripada kuasa-kuasa anti radang kunyit, orang-orang yang mempunyai Osteoartritis telah melaporkan peningkatan. Saya gembira untuk mengatakan bahawa senarai itu berterusan.

Jadi, apakah cara yang terbaik untuk memastikan anda mendapatkan bahagian anda manfaat kesihatan? Well langkah pertama adalah mudah. Jika anda digunakan untuk mengambil makanan tambahan atau pemakanan apa-apa jenis, periksa untuk melihat jika ada anda mempunyai ekstrak akar kunyit, dilabel sebagai curcumin. Jika ia tidak anda tahu langkah kedua, membeli salah satu yang mempunyai!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar