Saya Perlu Gunakan Kunyit Untuk Pencegahan Kanser?

Saya Perlu Gunakan Kunyit Untuk Pencegahan Kanser?

Sesetengah orang dalam bidang perubatan mengaitkan banyak contoh penyakit ini dahsyat untuk gaya hidup moden kita dan dalam perkara-perkara yang kita makan dan minum.

Ceramah tersebut semakin pencegahan, jadi boleh herba seperti kunyit dapat membantu?

Seseorang pernah berkata bahawa mencegah lebih baik daripada mengubati dan manakala yang memegang benar, terdapat banyak keping nasihat kesihatan diberi oleh pakar-pakar kesihatan dalam cara kita boleh mengehadkan peluang untuk menangkap penyakit serius seperti kanser. Selalunya perubahan gaya hidup yang mudah seperti berhenti untuk asap, makan makanan yang seimbang dan mengurangkan berat badan yang cukup untuk menjaga tubuh anda dalam kesihatan yang optimum.

Langkah-langkah pencegahan lain termasuk mengambil makanan tambahan harian, pemakanan atau diet, membuat kepastian kami mendapat jumlah yang betul mineral dan vitamin. Satu bahan itu dalam makanan tambahan yang saya gunakan dipanggil kunyit. Sebab saya mengambil beberapa notis itu adalah merujuk kepada artikel majalah saya telah membaca, semua tentang menggunakan kunyit untuk pencegahan kanser.

Pengetahuan saya tentang herba ini telah meningkat dan saya kini melihatnya sebagai lebih daripada sekadar rempah yang saya menambah apabila memasak hidangan kari India kegemaran saya. Ia benar-benar pek punch sejauh sebagai antioksidan yang hebat, antara lain. Bahagian kunyit yang benar-benar membantu kita dipanggil curcumin, dan ini perlu mempunyai nilai peratusan yang tinggi apabila membandingkan ekstrak kunyit dalam makanan tambahan yang serupa.

Banyak yang telah ditulis tentang bagaimana antioksidan dalam diet kita boleh membantu dalam memerangi berbagai macam jangkitan dan penyakit. Bahan kajian itu, mudah didapati dalam talian dalam format yang walaupun saya boleh memahami, memberitahu saya bahawa ia mempunyai kanser menekan kualiti yang sangat baik.

Sudah tentu, lebih ujian klinikal ke atas manusia adalah perlu dan manakala yang terus, saya akan memastikan saya mengambil dos harian saya ekstrak kunyit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar